جستجو

4 راهکار برای وزنی متعادل

.
اضافه وزن ، به طور مستقیم با بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد . بیایید نمونه هایی از راهکارهای ساده اما مفید برای کنترل وزن را بررسی کنیم تا زندگی سالم تر و راحت تری داشته باشیم.

4 راهکار برای وزنی متعادل

 

شاید شما هم آرزو دارید که مانند دوران دبیرستان ، لاغر و خوش تیپ باشید اما لااقل باید 15 کیلو وزن کم کنید؟؟؟ عجله ای نیست . با داشتن یک برنامه ی واقعی میتوانید 5 تا 10 درصد از وزن خود را کم کنید. 

باید به خودتان زمان بیشتری داده و برای رسیدن به هدفتان ، انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید زیرا لااقل 6 ماه زمان برای کاهش وزن پیش بینی شده است.

سعی کنید اهداف خیلی کلی نداشته باشید مثل "باید شام کمتری بخورم و بیشتر ورزش کنم" .

در عوض برنامه ای جزیی و کوتاه مدت داشته باشید (با اهداف روزانه و ماهانه و هفتگی ).

 

 

نمونه ای از اهداف کوتاه مدت :

 

*   من خوراکی های کمتری برای شام میخرم و فقط روز یکشنبه به خرید می روم.

*    به جای نهار خوردن دررستوران ها ، غذای خانگی و سالم می خورم.

*   هر دوشنبه و چهارشنبه  با یکی از دوستانم به پیاده روی می رویم.

*   از غذاهای پرکالری و دیر هضم و البته وسوسه برانگیز ، دوری میکنم (کنترلی آگاهانه) ( مثلا کلوچه ها و شیرینی جات را کمتر مصرف میکنم).

 با آگاهی از جایگزین های سالم ، از مصرف شیرینی ها - نمک - شکلات و نوشیدنی های طعم دار  دوری می کنم.

 

 

راه کارهای وزن متعادل

نظر خود را بنویسید Close Review Form
  • فقط کاربرانی که عضو هستند می توانند نظر ارسال کنند
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*
توضیحات

4 راهکار برای وزنی متعادل

 

شاید شما هم آرزو دارید که مانند دوران دبیرستان ، لاغر و خوش تیپ باشید اما لااقل باید 15 کیلو وزن کم کنید؟؟؟ عجله ای نیست . با داشتن یک برنامه ی واقعی میتوانید 5 تا 10 درصد از وزن خود را کم کنید. 

باید به خودتان زمان بیشتری داده و برای رسیدن به هدفتان ، انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید زیرا لااقل 6 ماه زمان برای کاهش وزن پیش بینی شده است.

سعی کنید اهداف خیلی کلی نداشته باشید مثل "باید شام کمتری بخورم و بیشتر ورزش کنم" .

در عوض برنامه ای جزیی و کوتاه مدت داشته باشید (با اهداف روزانه و ماهانه و هفتگی ).

 

 

نمونه ای از اهداف کوتاه مدت :

 

*   من خوراکی های کمتری برای شام میخرم و فقط روز یکشنبه به خرید می روم.

*    به جای نهار خوردن دررستوران ها ، غذای خانگی و سالم می خورم.

*   هر دوشنبه و چهارشنبه  با یکی از دوستانم به پیاده روی می رویم.

*   از غذاهای پرکالری و دیر هضم و البته وسوسه برانگیز ، دوری میکنم (کنترلی آگاهانه) ( مثلا کلوچه ها و شیرینی جات را کمتر مصرف میکنم).

 با آگاهی از جایگزین های سالم ، از مصرف شیرینی ها - نمک - شکلات و نوشیدنی های طعم دار  دوری می کنم.

 

 

راه کارهای وزن متعادل