جستجو

تکنیک های خواب با کیفیت و آرام

.
خواب آرام و با کیفیت ، میتواند تضمینی ماندگار برای روزهایی سرشار از آرامش باشد . آیا شما هم از کابوس ها و خواب های آشفته خسته شده اید ؟ با انجام این تکنیک ها ، خوابهای آرام و زندگی لذت بخش تری خواهید داشت.

خوابیدن یکی از نعمت های خداوند است که باعث آرامش جسم و ذهن می شود .در هنگام خواب  بدن روند طبیعی خود را طی کرده و ارگان های حیاتی به آرامش بیشتری دست می یابند. 

تصور کنید اگر نمیتوانستید بخوابید ، چطور افکار پریشان خود را سازماندهی کرده و با  دنیایی دل مشغولی، برای روز بعد  آماده می شدید؟

خواب آرام و باکیفیت آرزوی هر فرد روی کره زمین است زیرا امروزه همگی درگیر فعالیت های گسترده شده و زمان کمی برای تفریح و استراحت باقی مانده است . اما طبق یافته های پزشکی، از هر 5 نفر ، یک نفر کمتر از 6 ساعت در شبانه روز میخوابد - روندی که عواقب جسمی و روحی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

کمبود خواب ، خطر بیماری های قلبی مانند چاقی و دیابت و حمله های قلبی را افزایش می دهد .

 

اگر کمبود خواب دارید با تکنیک های زیر میتوانید خواب راحت تر و آرام تری داشته باشید.

 

  1.       دلایل کم خوابی یا بیخوابی خود را بررسی کنید. برخی داروها یا شرایط خاص مانند استرس یا نگرانی ، برنامه خواب شما را بهم می ریزد . راه حل مناسب ، اطلاع دادن به پزشک نسبت به داروهای تجویز شده است . اگر تکنیک  "ثبت نقشه ی ذهنی " را اجرا کنید نیز موفق خواهید شد . به این صورت که نکته ی مثبت و منفی امروزتان را بنویسید . حالا به راه حل هایی برای  تقویت نکات منفی به مثبت  فکر کنید . پس از تفکر به اولین راه حل ، خوابتان خواهد گرفت . پیش از خواب هم آرام و بی دغدغه خوابیده اید .

 

  1.       منظم خوابیدن را تمرین کنید. فقط در هنگام خواب به رخت خواب روید زیرا سکوت و آرامش بیشتری دارد . هر روز سر ساعت خاصی به تخت خواب رفته و بیدار شوید . البته اگر بیش از 20 دقیقه است که نخوابیده اید ، از جایتان برخیزید و کار ذهنی انجام دهید . مثل حل کردن پازل. 

 

  1.     چرت کوتاهی داشته باشید .  این چرت کوتاه در وسط روز ، انرژی زیادی را به شما برمیگرداند . البته اگر در شب نمیتوانید بخوابید، در روز استراحت نکنید تا خوابی سریعتر و راحتتر داشته باشید .

 

  1.      تمرینات ورزشی را به ساعت های اول صبح اختصاص دهید  . انجام تمرینات ، ذهن و جسم را درگیر میکند . بنابراین لااقل سه ساعت پیش از خواب ، دست از ورزش بردارید .

 

  1.   مراقب تغذیه ی خود باشید. غذاهای تند ، خواب و آرامش شما در شب را بهم میریزند  . نوشیدنی هایی مثل قهوه ، نسکافه ، چای و نوشابه را هم لااقل 6 ساعت پیش از خواب بنوشید . حتما با تاثیرات قهوه در هشیار نگه داشتن ذهن برخلاف روند طبیعی بدن ، آشنا هستید .

 

نظر خود را بنویسید Close Review Form
  • فقط کاربرانی که عضو هستند می توانند نظر ارسال کنند
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*
توضیحات

خوابیدن یکی از نعمت های خداوند است که باعث آرامش جسم و ذهن می شود .در هنگام خواب  بدن روند طبیعی خود را طی کرده و ارگان های حیاتی به آرامش بیشتری دست می یابند. 

تصور کنید اگر نمیتوانستید بخوابید ، چطور افکار پریشان خود را سازماندهی کرده و با  دنیایی دل مشغولی، برای روز بعد  آماده می شدید؟

خواب آرام و باکیفیت آرزوی هر فرد روی کره زمین است زیرا امروزه همگی درگیر فعالیت های گسترده شده و زمان کمی برای تفریح و استراحت باقی مانده است . اما طبق یافته های پزشکی، از هر 5 نفر ، یک نفر کمتر از 6 ساعت در شبانه روز میخوابد - روندی که عواقب جسمی و روحی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

کمبود خواب ، خطر بیماری های قلبی مانند چاقی و دیابت و حمله های قلبی را افزایش می دهد .

 

اگر کمبود خواب دارید با تکنیک های زیر میتوانید خواب راحت تر و آرام تری داشته باشید.

 

  1.       دلایل کم خوابی یا بیخوابی خود را بررسی کنید. برخی داروها یا شرایط خاص مانند استرس یا نگرانی ، برنامه خواب شما را بهم می ریزد . راه حل مناسب ، اطلاع دادن به پزشک نسبت به داروهای تجویز شده است . اگر تکنیک  "ثبت نقشه ی ذهنی " را اجرا کنید نیز موفق خواهید شد . به این صورت که نکته ی مثبت و منفی امروزتان را بنویسید . حالا به راه حل هایی برای  تقویت نکات منفی به مثبت  فکر کنید . پس از تفکر به اولین راه حل ، خوابتان خواهد گرفت . پیش از خواب هم آرام و بی دغدغه خوابیده اید .

 

  1.       منظم خوابیدن را تمرین کنید. فقط در هنگام خواب به رخت خواب روید زیرا سکوت و آرامش بیشتری دارد . هر روز سر ساعت خاصی به تخت خواب رفته و بیدار شوید . البته اگر بیش از 20 دقیقه است که نخوابیده اید ، از جایتان برخیزید و کار ذهنی انجام دهید . مثل حل کردن پازل. 

 

  1.     چرت کوتاهی داشته باشید .  این چرت کوتاه در وسط روز ، انرژی زیادی را به شما برمیگرداند . البته اگر در شب نمیتوانید بخوابید، در روز استراحت نکنید تا خوابی سریعتر و راحتتر داشته باشید .

 

  1.      تمرینات ورزشی را به ساعت های اول صبح اختصاص دهید  . انجام تمرینات ، ذهن و جسم را درگیر میکند . بنابراین لااقل سه ساعت پیش از خواب ، دست از ورزش بردارید .

 

  1.   مراقب تغذیه ی خود باشید. غذاهای تند ، خواب و آرامش شما در شب را بهم میریزند  . نوشیدنی هایی مثل قهوه ، نسکافه ، چای و نوشابه را هم لااقل 6 ساعت پیش از خواب بنوشید . حتما با تاثیرات قهوه در هشیار نگه داشتن ذهن برخلاف روند طبیعی بدن ، آشنا هستید .