جستجو

تکنیک های خواب با کیفیت و آرام

.
خواب آرام و با کیفیت ، میتواند تضمینی ماندگار برای روزهایی سرشار از آرامش باشد . آیا شما هم از کابوس ها و خواب های آشفته خسته شده اید ؟ با انجام این تکنیک ها ، خوابهای آرام و زندگی لذت بخش تری خواهید داشت.

تکنیک های خواب با کیفیت و آرام

 

خوابیدن یکی از نعمت های خداوند است که باعث آرامش جسم و ذهن می شود .در هنگام خواب  بدن روند طبیعی خود را طی کرده وبه آرامش بیشتری دست می یابید. 

تصور کنید اگر نمیتوانستید بخوابید ، چطور با دنیایی پر دل مشغولی، برای روز بعد  آماده می شدید؟

خواب آرام و باکیفیت آرزوی هر فرد روی کره زمین است زیرا امروزه همه به شدت مشغول هستند و زمان کمی برای تفریح و استراحت دارند . اما طبق یافته های پزشکی، از هر 5 نفر ، یک نفر کمتر از 6 ساعت در شبانه روز میخوابد - روندی که عواقب جسمی و روحی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

کمبود خواب ، خطر بیماری های قلبی مانند چاقی و دیابت و حمله های قلبی را افزایش می دهد .

 

اگر کمبود خواب دارید با تکنیک های زیر میتوانید خواب راحت تر و آرام تری داشته باشید.

 

  1.        دلایل کم خوابی یا بی خوابی خود را بررسی کنید. برخی داروها یا شرایط خاص مانند استرس یا نگرانی ، برنامه خواب شما را بهم می ریزند . راه حل مناسب ، اطلاع دادن به پزشک نسبت به داروهای تجویز شده است. اگر تکنیک  "ثبت نقشه ی ذهنی " را اجرا کنید موفق خواهید شد . یعنی نکته ی مثبت و منفی امروزتان را بنویسید . حالا به راه حل هایی برای  اصلاح نکات منفی فکر کنید . بعد از اولین راه حل ، خوابتان خواهد گرفت. موقع خواب هم آرام وکم دغدغه اید .

 

  1.        منظم خوابیدن را تمرین کنید. فقط در هنگام خواب به رخت خواب روید زیرا سکوت و آرامش بیشتری دارد . هر روز در ساعت خاصی بخوابید و بیدار شوید . البته اگر بیش از 20 دقیقه خوابتان نبرده است ، از جایتان برخیزید و کار ذهنی انجام دهید . مثل حل کردن پازل. 

 

تکنیک های خواب با کیفیت و آرام

 

 

  1.      چرت کوتاهی داشته باشید .  این چرت کوتاه در وسط روز ، انرژی زیادی را به شما برمی گرداند . اگر برای خواب شب ، آرامش بیشتری می خواهید ، در روز استراحت نکنید.

 

  1.        تمرینات ورزشی را به ساعت های اول صبح اختصاص دهید  . انجام تمرینات ورزشی ، ذهن و جسم را درگیر می کند . بنابراین لااقل سه ساعت پیش از خواب ، ورزش نکنید .

 

  1.      مراقب تغذیه ی خود باشید. غذاهای تند ، خواب شما را بهم میریزند  . نوشیدنی هایی مثل قهوه ، نسکافه ، چای و نوشابه را لااقل 6 ساعت پیش از خواب بنوشید . حتما با تاثیرات قهوه در هوشیار نگه داشتن ذهن برخلاف روند طبیعی بدن ، آشنا هستید .

 

 

 

 

 

نظر خود را بنویسید Close Review Form
  • فقط کاربرانی که عضو هستند می توانند نظر ارسال کنند
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*
توضیحات

تکنیک های خواب با کیفیت و آرام

 

خوابیدن یکی از نعمت های خداوند است که باعث آرامش جسم و ذهن می شود .در هنگام خواب  بدن روند طبیعی خود را طی کرده وبه آرامش بیشتری دست می یابید. 

تصور کنید اگر نمیتوانستید بخوابید ، چطور با دنیایی پر دل مشغولی، برای روز بعد  آماده می شدید؟

خواب آرام و باکیفیت آرزوی هر فرد روی کره زمین است زیرا امروزه همه به شدت مشغول هستند و زمان کمی برای تفریح و استراحت دارند . اما طبق یافته های پزشکی، از هر 5 نفر ، یک نفر کمتر از 6 ساعت در شبانه روز میخوابد - روندی که عواقب جسمی و روحی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

کمبود خواب ، خطر بیماری های قلبی مانند چاقی و دیابت و حمله های قلبی را افزایش می دهد .

 

اگر کمبود خواب دارید با تکنیک های زیر میتوانید خواب راحت تر و آرام تری داشته باشید.

 

  1.        دلایل کم خوابی یا بی خوابی خود را بررسی کنید. برخی داروها یا شرایط خاص مانند استرس یا نگرانی ، برنامه خواب شما را بهم می ریزند . راه حل مناسب ، اطلاع دادن به پزشک نسبت به داروهای تجویز شده است. اگر تکنیک  "ثبت نقشه ی ذهنی " را اجرا کنید موفق خواهید شد . یعنی نکته ی مثبت و منفی امروزتان را بنویسید . حالا به راه حل هایی برای  اصلاح نکات منفی فکر کنید . بعد از اولین راه حل ، خوابتان خواهد گرفت. موقع خواب هم آرام وکم دغدغه اید .

 

  1.        منظم خوابیدن را تمرین کنید. فقط در هنگام خواب به رخت خواب روید زیرا سکوت و آرامش بیشتری دارد . هر روز در ساعت خاصی بخوابید و بیدار شوید . البته اگر بیش از 20 دقیقه خوابتان نبرده است ، از جایتان برخیزید و کار ذهنی انجام دهید . مثل حل کردن پازل. 

 

تکنیک های خواب با کیفیت و آرام

 

 

  1.      چرت کوتاهی داشته باشید .  این چرت کوتاه در وسط روز ، انرژی زیادی را به شما برمی گرداند . اگر برای خواب شب ، آرامش بیشتری می خواهید ، در روز استراحت نکنید.

 

  1.        تمرینات ورزشی را به ساعت های اول صبح اختصاص دهید  . انجام تمرینات ورزشی ، ذهن و جسم را درگیر می کند . بنابراین لااقل سه ساعت پیش از خواب ، ورزش نکنید .

 

  1.      مراقب تغذیه ی خود باشید. غذاهای تند ، خواب شما را بهم میریزند  . نوشیدنی هایی مثل قهوه ، نسکافه ، چای و نوشابه را لااقل 6 ساعت پیش از خواب بنوشید . حتما با تاثیرات قهوه در هوشیار نگه داشتن ذهن برخلاف روند طبیعی بدن ، آشنا هستید .