جستجو

غذاهای جایگزین گوشت - عدس 2

رایگان
همان طور که در بخش های قبلی گفتیم ، عدس یکی از جایگزین های گوشت است . به دومین خوراکی طبخ شده با عدس سبز توجه کنید . " نوشیدنی عدس سبز و سس گیاهی "

 "  نوشیدنی عدس سبز و سس گیاهی "

 

با این نوشیدنی گیاهی ، روزی سرشار از انرژی را به خود و خانواده تان هدیه کنید. جایگزینی سالم در وعده شام.

 

کل زمان برای آشپزی:   1ساعت و 15دقیقه

زمان لازم برای پخت :   55دقیقه

برای ..4... نفر

 

مواد لازم :

 

#   175 گرم عدس سبز

#   2 قاشق چای خوری روغن آفتاب گردان

#   1 پیاز بزرگ و ریز شده

#   2 سیر کوچک رنده شده

#   چند دسته سبزی گیاهی یا ریحان خورد شده

#   1 فلفل قرمز و 1 فلفل سبز که بریده شده ، دانه هایشان درآمده و ریز شده اند

#   2400 گرم  کنسرو گوجه فرنگی

#   1 قاشق چای خوری پودر گوجه فرنگی

#    300 میلی گرم سبزی خورد شده یا پودر نعناع

#    3 قاشق چای خوری سس پستو گیاهی

#    175 گرم قارچ ریز شده و به چهار قسمت تقسیم شده

#    یک کدوی سبز ( کدوی تابستانی ) خرد شده

#    نمک به میزان کم برای طعم دهی

#    مقدار کمی پودر فلفل برای طعم دهی

 

دستور العمل :

 

  1.      عدس های سبز را در ظرف بزرگی ریخته و آب جوشیده را روی آنها بریزید . حدود 30 دقیقه بگذارید عدس ها در آب جوش خیس شوند. ( میتوانید از عدس های جوشیده حاضری بازاری هم استفاده کنید) . سپس آنها را از صافی رد کنید.
  2.      در یک ماهیتابه  مقداری روغن زیتون ریخته تا داغ شود . سپس سیر و پیاز های رنده شده را تف دهید . سپس سبزی های گیاهی خورد شده را به آن اضافه کنید . کمی بعد پیاز ها  طلایی و نرم می شوند.
  3.      اکنون فلفل ، هویج  و عدس های جوشیده شده را به این ترکیب اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بپزد. اکنون گوجه های کنسروی، سبزی ریز شده ، پوره گوجه ، لوبیا و سس پستوی گیاهی را به مقدار های گفته شده ، به این ترکیب اضافه کنید تا جوشیده و عدس ها پخته تر و نرم تر شوند ( زمان لازم برای این کار :تقریبا 30 دقیقه ). سپس قارچ ها و کدوی سبز ریز شده ( که آبپز شده اند ) را به آن اضافه کرده تا مخلوط شوند  و 5 دقیقه دیگر غذای شما آماده است .

 

غذای جایگزین عدس 2

 

 

نقد و بررسی خود را بنویسید Close Review Form
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*
توضیحات

 "  نوشیدنی عدس سبز و سس گیاهی "

 

با این نوشیدنی گیاهی ، روزی سرشار از انرژی را به خود و خانواده تان هدیه کنید. جایگزینی سالم در وعده شام.

 

کل زمان برای آشپزی:   1ساعت و 15دقیقه

زمان لازم برای پخت :   55دقیقه

برای ..4... نفر

 

مواد لازم :

 

#   175 گرم عدس سبز

#   2 قاشق چای خوری روغن آفتاب گردان

#   1 پیاز بزرگ و ریز شده

#   2 سیر کوچک رنده شده

#   چند دسته سبزی گیاهی یا ریحان خورد شده

#   1 فلفل قرمز و 1 فلفل سبز که بریده شده ، دانه هایشان درآمده و ریز شده اند

#   2400 گرم  کنسرو گوجه فرنگی

#   1 قاشق چای خوری پودر گوجه فرنگی

#    300 میلی گرم سبزی خورد شده یا پودر نعناع

#    3 قاشق چای خوری سس پستو گیاهی

#    175 گرم قارچ ریز شده و به چهار قسمت تقسیم شده

#    یک کدوی سبز ( کدوی تابستانی ) خرد شده

#    نمک به میزان کم برای طعم دهی

#    مقدار کمی پودر فلفل برای طعم دهی

 

دستور العمل :

 

  1.      عدس های سبز را در ظرف بزرگی ریخته و آب جوشیده را روی آنها بریزید . حدود 30 دقیقه بگذارید عدس ها در آب جوش خیس شوند. ( میتوانید از عدس های جوشیده حاضری بازاری هم استفاده کنید) . سپس آنها را از صافی رد کنید.
  2.      در یک ماهیتابه  مقداری روغن زیتون ریخته تا داغ شود . سپس سیر و پیاز های رنده شده را تف دهید . سپس سبزی های گیاهی خورد شده را به آن اضافه کنید . کمی بعد پیاز ها  طلایی و نرم می شوند.
  3.      اکنون فلفل ، هویج  و عدس های جوشیده شده را به این ترکیب اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بپزد. اکنون گوجه های کنسروی، سبزی ریز شده ، پوره گوجه ، لوبیا و سس پستوی گیاهی را به مقدار های گفته شده ، به این ترکیب اضافه کنید تا جوشیده و عدس ها پخته تر و نرم تر شوند ( زمان لازم برای این کار :تقریبا 30 دقیقه ). سپس قارچ ها و کدوی سبز ریز شده ( که آبپز شده اند ) را به آن اضافه کرده تا مخلوط شوند  و 5 دقیقه دیگر غذای شما آماده است .

 

غذای جایگزین عدس 2