بستن

هر روز یک سیب شما را از پزشک دور می کند: واقعیت یا داستان؟

هر روز یک سیب شما را از پزشک دور می کند: واقعیت یا داستان؟

احتمالاً این عبارت آشنا را شنیده اید ، "هرروز سیب بخورید تا پزشک را از خود دور کنید".

اگرچه تحقیقات نشان می دهد خوردن سیب بیشتر ممکن است در واقع با مراجعه کمتر به پزشک همراه نباشد ،ولی افزودن سیب به رژیم غذایی می تواند به بهبود چندین جنبه از سلامتی شما کمک کند.

این مقاله نگاه دقیق تری به این موضوع دارد که آیا خوردن روزانه یک عدد سیب می تواند به دور نگه داشتن پزشک کمک کند یا خیر؟

با دکتر بارتر همراه باشید.

 

فواید سلامتی

سیب با مزایای زیادی همراه است که می تواند به سلامتی درازمدت کمک کند.

سیب دارای مواد مغذی مهمی از جمله فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

یک سیب متوسط مواد مغذی زیر را تأمین می کند :

 

کالری: 95

کربوهیدرات: 25 گرم

فیبر: 4.5 گرم

ویتامین C: 9 درصد ارزش روزانه

مس: 5 درصد ارزش روزانه

پتاسیم: 4 درصد ارزش غذایی روزانه

ویتامین K: 3درصد ارزش روزانه

به طور خاص ، ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان برای خنثی سازی ترکیبات مضر، شناخته شده به عنوان رادیکال های آزاد عمل می کند و از بیماری محافظت می کند.

سیب همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها مانند کوئرستین ، اسید کافئیک و اپی کاتچین است.

 

از سلامت قلب پشتیبانی می کند

مطالعات نشان می دهد که خوردن سیب می تواند ،از بیماری های مزمن ماننده بیماری های قلبی جلوگیری کند.

در حقیقت ، یک مطالعه بر روی بیش از 20،000 بزرگسال نشان داد که مصرف مقادیر بیشتری میوه و سبزیجات ، از جمله سیب ، با کاهش خطر سکته مغزی در ارتباط است.

 

این ممکن است به دلیل وجود فلاونوئیدهای موجود در سیب باشد ، ترکیباتی که نشان داده شده است التهاب را کاهش می دهند و از سلامت قلب محافظت می کنند.

سیب همچنین دارای فیبر محلول است ، که می تواند به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک کند ، هر دو از عوامل خطر بیماری های قلبی هستند.

حاوی ترکیبات مقابله با سرطان است

سیب حاوی ترکیبات مختلفی است که می تواند به جلوگیری از تشکیل سرطان کمک کند ، از جمله آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها.

طبق یک بررسی از 41 مطالعه ، مصرف مقدار بیشتری سیب با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه همراه بود.

مطالعه دیگری یافته های مشابهی را مشاهده کرد و گزارش داد که خوردن سیب بیشتر با خطر کمتری سرطان روده بزرگ مرتبط است.

 

تحقیقات دیگر نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات می تواند در برابر سرطان معده ، روده بزرگ ، ریه ها ، حفره دهان و مری محافظت کند.

 

سایر مزایای سلامتی سیب

سیب همچنین با چندین مزیت دیگر سلامتی مرتبط است که می تواند به دور نگه داشتن پزشک کمک کند:

حمایت از کاهش وزن

 به دلیل محتوای فیبر ، نشان داده شده است که سیب باعث افزایش احساس سیری ، کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن می شود.

سلامت استخوان را بهبود می بخشد

 مطالعات انسانی و حیوانی نشان داده که خوردن مقدار بیشتری میوه می تواند با افزایش تراکم مواد معدنی استخوان و خطر کمتری از پوکی استخوان همراه باشد.

عملکرد مغز را ارتقا می دهد

مطالعات حیوانی نشان می دهد که خوردن سیب می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند ، از افت روانی و علائم پیری جلوگیری کند.

 

در برابر آسم شما را محافظت می کند

 مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف سیب ممکن است با کاهش خطر آسم مرتبط باشد.

خطر دیابت را کاهش می دهد

 طبق یک بررسی بزرگ ، خوردن یک سیب در روز با 28٪ کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در مقایسه با عدم خوردن سیب مرتبط است.

 

نکات منفی احتمالی

خوردن هر روز یک سیب به سلامتی شما آسیب نمی رساند.

با این حال ،خوردن بیش از حد هر چیز خوبی می تواند آن را به چیز بد تبدیل کند.

به طور خاص ، افزایش سریع دریافت فیبر (که در سیب موجود است) در مدت زمان کوتاهی می تواند علائمی مانند گاز ، نفخ و درد معده ایجاد کند.

 

مانند سایر میوه ها ، سیب ها نیز مقدار زیادی کربوهیدرات در هر وعده دارند.

اگرچه این مسئله برای اکثر افراد مشکلی ایجاد نمی کند ، اما افرادی که از رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک پیروی می کنند ممکن است نیاز به تعدیل مصرف داشته باشند.

 

گزینه های سالم دیگر

سیب سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها ، یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی است و می تواند فواید سلامتی بیشماری برای شما به همراه داشته باشد.

با این حال ، بسیاری از میوه ها و سبزیجات می توانند مواد مغذی مشابهی را ارائه داده و می توانند به همان اندازه برای سلامتی مفید باشند.

به علاوه ، قرار دادن انواع میوه ها و سبزیجات دیگر در برنامه روزمره می تواند عطر و طعم و ارزش غذایی بیشتری به رژیم غذایی شما اضافه کند.

در اینجا چند میوه و سبزیجات دیگر وجود دارد که می توانید از آنها نیز استفاده کنید:

 

سخن آخر

سیب سرشار از مواد مغذی است و مزایای زیادی برای پیشگیری از بیماری و سلامتی طولانی مدت دارد.این میوه دوست داشتنی به طور مستقیم و غیر مستقیم واقعا می تواند شما را از پزشک دور کند. ولی این را مد نظر قرار دهید داشتن رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند به شما کمک بیشتری کند و نباید تصور شود خوردن یک عدد سیب می تواند هر نوع مشکلی را حل کند.

با دکتر بارتر همراه شوید و همواره سالم بمانید.

نظر خود را وارد نمایید.
آرشیو وبلاگ
Close