بستن

کدام آجیل ها برای کاهش وزن مفیدن؟

سالم ترین آجیلها برای بدن شما

 

آجیل ها نیروگاه های تغذیه ای هستن که حاوی چربی های مفید برای قلب ، پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی هستن.

آجیل ها میتونن برای شما مفید باشن بشرطی که بیش از حد ازون ها استفاده نکنین. آجیل ها دارای چربی و کالری زیادی هستن.خوردن چند تا از اونها میتونه انرژی شمارو برای یک روز کاری تامین کنه.ولی ممکنه خوردن یک مشت ازونها اشتهای شما رو از بین ببره.

اگرچه آجیل به خودی خودش یک انتخاب سالمه، ولی اگه با مواد افزودنی شیرین یا شیر همراه بشه ، به سرعت به رژیم غذایی مضر تبدیل میشه.

 

سالم ترین آجیل ها برای کاهش وزن

 

همه مغزها از نظر کالری در هر اونس(تقریبا 28 گرم)تقریباً برابرن و در حد متوسط ،تقریبا برای هر رژیم غذایی مفیدن. جودی کپلان ، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی میگه که: "ترکیب اونها از اسیدهای چرب امگا 3 ، پروتئین و فیبر به شما کمک میکنه احساس سیری کنین و اشتهای شما رو از بین میبره."

بادام هندی در هر 100 گرم 580 کالری ، بادام در هر 100 گرم 578 کالری و پسته در هر 100 گرم 560 گرم کالری داره.

پیشنهاد میشه از آجیل بسته بندی یا بو داده شده در روغن خودداری کنین و بجاش اونها رو خام مصرف کنین یا به صورت خشک شده. چرا؟ چون ممکنه آجیل های بو داده در چربی های ناسالم هیدروژنه یا امگا 6 گرم شده باشن ، یا در دمای بالا که میتونه مواد مغذی اونها رو از بین ببره.

 

گردو

در حالی که همه مغزها حاوی چربی هستن که میتونه برای قلب مفید باشه ، هر 100 گرم گردو دارای 654 کالری هست . علاوه بر اون دارای مقادیر زیادی اسید آلفا لینولئیک (ALA)سالم برای قلبه، نوعی اسید چرب امگا 3 موجود در گیاهان. تحقیقات نشون دادن  که ALA میتونه به قلب کمک کنه و یک مطالعه 2006 در اسپانیا نشان داد که گردو به اندازه روغن زیتون در کاهش التهاب و اکسیداسیون عروق پس از خوردن یک وعده غذایی چرب موثره. نویسندگان این مطالعه ، خوردن حدود هشت گردو در روز رو توصیه کردن.

 

 

بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از فولات هست - یک ماده معدنی ضروری برای رشد مغز که میتونه از زوال عقل جلوگیری کنه. این باعث میشه بادام زمینی یک انتخاب عالی برای گیاهخواران باشه. همچنین خانم های بارداری که برای محافظت از نوزادان متولد نشده خودشون در برابر نقص های مادرزادی به فولات احتیاج دارن. مانند بسیاری دیگر از مغزها ، بادام زمینی نیز مملو از مواد مغذی هست.چربی های سالم و ویتامین E.یک اونس بادام زمینی (حدود 28 مغز بدون پوست) حاوی حدود 170 کالری ، 7 گرم پروتئین و 14 گرم چربی هست.

 

بادام ها

 بادام بیش از هر مغز دیگه ای کلسیم داره و این ماده غذایی رو به عنوان یک ماده غذایی عالی برای سلامتی بدن تبدیل می کنه. به علاوه ، اونها غنی از فیبر و ویتامین E هستند ، یک آنتی اکسیدان عالی که به مبارزه با التهاب خطرناک کمک کنه.

این آجیل همه کارست.به همین دلیل مورد علاقه آجیل خور ها قرار میگیره.میتونین اون رو بصورت خام ، برشته ، برش خورده یا روکش شده با انواع طعم ها داشته باشین.

 

 

نظر خود را وارد نمایید.
آرشیو وبلاگ
Close